Såpoperor

Jag brukar vanligtvis undvika att ha TVn på när jag går hemma på dagarna, men idag blev det för tyst nu när Ciaran börjat på dagis igen.

Alltså jag förstår inte detta med såpoperor! Varför fastnar man i det träsket så lätt? Det måste vara värre än knark! Jag satt och tittade i 5 minuter på någon såpa som jag lyckligtvis inte uppfattade namnet på. På dessa 5 minuter lyckades en kille på väg att hindra sin själs älskade från att falla i armarna på nån annan pajas, krascha sin motorcykel och bli bortrövad av en förbipasserande NUNNA i mörka solglasögon (på natten).

Under tiden har en annan grupp såpisar störtat med sitt flygplan(?) i ödemarken och en kvinna är allvarligt skadad och ligger livlös - med full make-upp och klanderfri frisyr - på marken medan en annan kvinna står och skriker mot himlen "Varför leker du Gud med oss?!".... Nu såg jag ju inte riktigt vad orsaken var till att denna tragedi inträffat - men vem skriker man på där uppe om inte Gud? Och då 'leker' han väl inte Gud - han är ju Gud!

Jag tror det mest tragiska med såpor är inte de otroligt korkade, osannolika händelserna (när läste ni senast i tidningen om någon som blivit kidnappad av en nunna?), utan de fruktansvärt dumma dialogerna (varför leker Gud Gud?). Den ena dumma klichén avlöser den andra - detta är penmanskap i världsklass. Manusförfattarnas mammor måste vara oerhört stolta!

0 kommentarer: