9 dagar och räknar fortfarande

Idag är det 9 dagar sedan de klippte cerklaget och jag är 38 veckor och bebisen hänger fortfarande kvar. Jag var på förlossningen igår eftersom jag tyckte att han hade rört sig mycket mindre de senaste 2 dagarna (även om han fortfarande rör sig regelbundet). Jag ringde och de tyckte jag skulle komma in för ett CTG. Allt såg jättebra ut och naturligtvis började han göra kullerbyttor och svallvågor medan jag låg där.
Jag fick i vilket fall en tid för blodflödeskontroll (de sa det får man automatiskt) idag och jag ska till vanliga barnmorskan idag också på rutinkoll.

Jag hade samma barnmorska på förlossningen igår som jag hade när de klippte cerklaget. Hon sa att hon tyckte jag varit jättestark och sa att själv hade hon aldrig gått med på det jag fick gå igenom. Jag sa att jag hade ju inte så mycket val, det måste ju komma ut, men hon sa att hon hade krävt nedsövning med tanke på hur komplicerat det blev. Det kändes bra att få såna 'komplimanger' :), det peppade mig lite inför förlossningen .

På tal om förlossning, jag drömde i natt att vattnet gick och att jag fick åka till förlossningen på en släpkärra på motorvägen mellan Jönköping och Huskvarna! Nu bor jag ju i centrala Malmö och har 5 minuters stadskörning till förlossningen, så jag tror att när vattnet väl går i verkligheten behöver jag nog inte åka släpkärra i alla fall ;).

1 kommentarer:

Carola sa...

Sicken märklig dröm:). Läser du böcker från 1800-talet eller?! Stå på dig på förlossningen, vad det gäller bedövningar, jag tycker inte att man ska behöva lida i onödan,eller vad tycker du?
Kram Carola