Inte mycket nytt

Har inte skrivit något nytt idag för det har inte hänt så mycket heller. Jag har tvättat bebisgrejor, och tror nu att jag äntligen har fått allt tvättat (utom åkpåsen men det får bli ett senare projekt).

I morgon ska Ciaran vara hemma från dagis. Carsten har ett möte 07:30 och istället för att skicka Ciaran till dagis kvart i 7 så tänkte jag att vi kunde passa på att ta en dag för oss själva nu innan Maximilian kommer.

Carsten hade pratat med mäklaren, och muppen som tittade på lägenheten i måndags fick inte lån i närheten av vad vi begär. Så det var ju helt i onödan alltihop. Mäklaren vill köra en ny 4 timmars öppet hus visning den 19:e, för han säger att han fortfarande får 'mycket' förfrågningar. Jaha, tänker han städa då tro? Det känns ju knappast aktuellt. Om inte Maximilian har kommit redan så kan jag ju lika gärna ligga på förlossningen den dagen. Jag tror inte Carsten hade tänkt stanna hemma för att städa då heller.

Jag kan tänka mig att ha en kortare visning med förhandsbokning. För då vet man ju innan om det är lönt. För att stressa med att hålla öppet hus i 4 timmar och så kommer det en eller ingen, det känns ju så där.

Saker jag ämnar få gjort i helgen:

  • Packa klart BB väskan (kan vara bra att ha i bilen när de klipper cerklaget - man vet ju aldrig)
  • Lämna Ciarans väska till Corina (den är färdig packad)
  • Köpa, frakta hem, montera och bädda spjälsängen
  • Gå till Build-A-Bear och göra en nalle till Maximilian
  • Ställa i ordning i sovrummet så Maxi kan flytta in
Så ska vi ju på kalas också, både lördag och söndag.

0 kommentarer: