Pank och cerklage-fri

Ok, inte pank, men definitivt cerklage-fri! Det gick dock inte helt smidigt idag. De fick först inte tag i knuten, sedan fick de inte av tråden. Jag hade riktigt löjligt ont innan en del av tråden till slut gick av, men halva satt kvar inne :( . Jag fick pusta en stund och sedan kollade de igen och då tyckte läkaren att han kunde känna den andra biten. Så de gjorde ett nytt försök och efter mycket om och men och eländes elände fick de ut hela.

Men det var till och med så läkaren bad om ursäkt att det inte gått lättare. Jag fick ju andas lustgas, men det hjälpte inte mycket utan luktade bara fruktansvärt äckligt. Jag blev jättesnurrig och allt sånt, men smärtan försvann inte. Så nu har jag definitivt bestämt mig för att jag inte vill ha det vid förlossningen.

Jag låg kvar ca 1 timme tror jag innan jag kände mig ok att resa mig och försöka klä på mig. Nu ligger jag på soffan och det känns ok. Jag får ont och det ilar och hugger när jag får en sammandragning, men de verkar ha lugnat sig lite nu.Vi får se hur lång tid det tar nu då. När vi skulle gå sa sköterskan på förlossningen 'Ja då ses vi om ca 4 veckor då'. Haha, ja säkert ;).

1 kommentarer:

Carola sa...

Hej!
Det var ju konstigt att inte lustgasen tog bort en del av smärtan! Men du kunde ju fått något annat, som gjorde din smärtbarriär lägre.
Kram Carola:)