Vi har ingen micro

Ja jag vet. Det är chokerande att någon i detta millenuim faktiskt lever utan denna "livsnödvändighet". Inte minst med tanke på att min kära sambo driver ett varuhus med metervis av microugnar på hyllorna. Men sanningen att säga så har jag inte haft en micro på de senaste 3 åren, och det är ganska få tillfällen som jag faktiskt saknar en.
Något jag har insett att jag däremot inte alls skulle vilja leva utan är min Soda Stream. Där har vi en riktig livsnödvändighet. Jag är dessvärre inte som min underbare lille son som väljer vanligt vatten framför saft och läsk och annat onyttigt. Jag är kolsyra beroende. Ja jag trodde jag var sockerberoende (det är jag nog lite ändå), men att lägga om från Pepsi till Soda Steam vatten har gått förvånansvärt busenkelt. Det är till och med så att Mr C har börjat dricka mer vatten än läsk.
Så medan microugnar är långt överskattade lyxprylar är Soda Steamen otroligt underskattad.

2 kommentarer:

Martina sa...

När du ska upp mitt i natten och värma välling så är micron en livsnödvändighet! Mer nödvändigt med sömn än med kolsyra! Att stå där och vänta på att välling ska bli varm på spisen och få det lagom är inte en av orsakerna till att jag hälsar på mamma direkt...
/syrran

Rebecca sa...

Då behöver du en portabel micro :) undrar om det finns?