Lite mammaskryt

Ibland oroar man sig ju och tycker ens barn verkar uppfostrade av vargar jämfört med andra barn - men idag kan jag stolt och glad meddela att min son faktiskt är ganska väluppfostrad ändå . Hur jag kom på detta? Jo han har en kompis hemma. Det är en väldigt snäll och lugn och artig liten kille men medan Ciaran hängde upp sina ytterkläder i hallen fick jag plocka upp kompisens overall, skor och mössa som låg mitt på golvet. Jag har torkat kiss på badrumsgolvet 2 gånger redan, han använder inte papper, spolar inte och tvättar inte händerna. När de åt mellis satt Ciaran (som är den aktiva och stimmiga av dem två) still åt rätt håll och åt upp sin mat medan kompisen satt åt alla håll, på knä i stolen, spillde överallt och lämnade en halväten macka och en halv skål med flingor (och gnällde 15 minuter senare att han var hungrig igen). Ciaran gick och tvättade sig om händer och mun efter maten medan kompisen stod och stirrade på TVn i vardagsrummet, sedan försvann de båda in på Ciarans rum igen.
Båda fyller 5 i vår.
Ciaran må vara superaktiv, lyssnar inte så himla ofta när man tjatar på honom etc, men det känns ju bra att man i alla fall lyckats med att inpränta grundhyfset. Det är ju inte sånt man tänker på till vardags och tar lite förgivet.

/stolt mamma

0 kommentarer: