Man vet att man får för lite sömn när...

Jag vaknade i godan ro i morse och steg upp och drack lite kaffe med min kära sambo, efter att Maximilian haft en riktigt jobbig natt igen. När de stora killarna sedan begav sig till jobbet och dagis satte jag mig vid datorn och kollade mailen och där fanns ett från kusin Daniel i Stockholm med frågan "Allt väl efter jordbävningen?". Huh? Först kopplade jag inte alls, men sedan surfade jag in på Aftonladet och hittade morgonens toppnyhet http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4004352.ab .

Eventuellt kraftigaste jordbävningen i Sverige på 100år inträffade i morse ca 5,5 mil härifrån. Oroligt lättsovande Aftonbladetläsare från så väl Borås som Kalmartrakten har hört av sig med vittnesuppgifter... men här i Malmö sov vi oss igenom alltihop och kände inte ett dugg. Till och med Maximilian som vaknat hundra gånger i natt av andra orsaker, sov som ... ja en bebis vid just den tiden.

Så jag kan ju lugna kusin Daniel och tacka för omtanken - vi är helt oskadda, förrutom att vi uppenbarligen är så sömndepriverade att bara en bebis kan väcka oss.

1 kommentarer:

Martina sa...

Jag tänkte faktiskt ringa och kolla med er hur ni hade det i jordbävningsdrabbade Skåne, men nu förstår jag att ni skulle vakna upp i ruinerna av huset och blinka rufsigt i morgonljuset:-) Skönt att ni slapp känna av det. Det är säkert superläskigt att känna stabila jorden röra på sig.
kram på er!