Mer jul

Vi hade en jättemysig julafton hemma. Carsten jobbade ju till kl 14, men det funkade helt ok ändå. Jag och pojkarna passade på att förbereda och de sov båda ordentliga middagslurar så de skulle vara pigga. Pappa kom hem lagom till att hinna duscha innan Kalle Anka, som beskådades av den samlade lilla familjen med julgodis, glögg och pepparkakor. Ciaran satt som förstelnad under vissa av kortfilmerna, och vi konstaterade att det är första julen som han ser Kalle och faktiskt uppskattar det. Förra året var det för mycket kaos runt omkring och året innan det minns jag att han somnade halvvägs in i tomteverkstan.

Sedan lagade vi lite julmat och gjorde varsin jultallrik. Det går rätt smidigt när man bara tar det man själv tycker om från julbordet och lägger upp det direkt på tallrikarna.

Till sist var det dags för ytterligare en runda julklappar. Pappa delade ut och Ciaran fick ju naturligtvis övervägande mest. Han blev uppenbart glad för alla sina julklappar, men på frågan vilken som var bäst kom svaret utan tvekan....
...alla bilarna från Cars filmen.

Vi är lite osäkra på vilken julklapp Maximilian gillade bäst, kanske var det lysmasken eller katten Jansson handdockan.

Carsten fick ett par tofflor av barnen, och en tröja och en vin loggbok av mig (han hade också fått en tidig julklapp den 23e i form av en röd slips och matchande näsduk). Men själv blev jag nästan otänkbart bortskämd av min kära sambo. Jag fick en Ergorapido som jag har tjatat om i flera månader! Tänk att man kan bli så glad över att få en dammsugare i julklapp! Jag var till och med tvungen att sätta i hop den och provdammsuga lite i köket på julaftonskvällen. Och av pojkarna fick jag en nyckelring som är en digital fotoram.
Sedan fick jag öppna ett väldigt mystiskt paket som visade sig innehålla ett brev! Han skrev jättegulligt och tackade för allt jag gjort inför julen, och sedan stod det att inför nästa jul 2009 kommer julshoppingen ske i New York!!!!!! Med en NHL match inkluderad!! Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhhh!!! Tänk att få julshoppa i New York! Jag blev så rörd att jag började storböla! Nu får vi ligga i och spara våra korvören i ett år så att vi kan shoppa loss ordentligt. Hoppas hoppas att det går någon riktigt kul NHL match i december också. Jag har verkligen världens bästa kille! ... jag ska nog ta och gå och pussa på honom lite nu ...

0 kommentarer: