Ny 1:a på Buu-listan

Postkod lotteriet! Vad är det de inte fattar? Jag vill inte vara med! Hur mycket pengar går verkligen till de välgörande ändamål de stödjer och hur mycket går till utskick och porto? Jag förstår inte hur det kan vara lönsamt att skicka ut så himla mycket brev och reklam till folk som inte vill vara med. I höstas, när jag antar den nya säsongen startade, fick både jag och Carsten var sina 3 olika brev och reklamblad på lika många veckor, sedan har de kommit sporadiskt med några veckors mellanrum. Ibland skickar de en hel tidning tryckt i 4 färg med en massa fåniga artiklar om grannyror och Berit Karlsson i Kramfors som vann en ny volvo och annat som jag faktiskt inte bryr mig ett skvatt om. Och inte hjälper det att det står "INGEN REKLAM TACK" med stora bokstäver på vårt brevinkast, eftersom allting är personligt adresserat och kommer i var sitt exemplar till alla vuxna i hushållet.

Tänk om Bingolotto skulle börja köra samma grej, och sedan alla dessa ring-in-och-gissa tävlingar som går varje dag på alla TV-kanaler... och varför inte Idol och Let's dance och Stjärnor på is och alla andra som nog behöver värva lite röster. Men det kanske inte gör så stor skillnad för man har ju redan drunknat i utskick från Rickard och gänget.

Undrar om det upphör om man går med? Det kanske är någon sorts utpressningsmetod - ge oss 100kr i månaden så slutar vi bombadera dig med skräppost!?

Här är ett välgörande ändamål de borde börja stödja - miljön!

0 kommentarer: