Fullspäckad dag!

I morse fick ytterligare en cerklage-kompis sin efterlängtade bebis. Grattis till 'lillebror' Lisa!

Idag har jag fullt upp och känner mig redan stressad. Jag måste packa ihop kidsen här om en liten stund och åka till City Gross och handla inför kalaset i morgon. Sedan måste jag till systemet och handla vin till såsen och vi måste köpa en present till Milton som fyller 5 och har kalas på söndag (inte på systemet dock). Allt detta måste ske innan kl 14, för då måste vi infinna oss på BVC där Maxi ska få sina vaccinationer som han inte fick sist.

Igår var det kaos här hemma. Ciaran skuttade runt i sitt rum och snubblade och slog kinden i hörnet på sitt bord. Blodet och tårarna sprutade och mamma ringde pappa på jobbet i lite småpanik, som kastade sig i bilen och kom hem. När han väl var hemma hade allt lugnat sig. Mamma hade bedömt situationen som ej vårdcentralskrävande och tejpat ihop såret (som var läskigt djupt ändå, och läskigt nära ögat! 2 cm åt fel håll hade situationen sätt väldigt mycket värre ut!). Min stackars lille vilde, han kommer se ut som Börje Salming innan han är gammal nog att knyta skridskorna själv. Själv kände jag ytterligare ett femtiotal av mina hårstrån bli grå i rena förskräckelsen. Tur att jag har tid för färgning hos frissan nästa vecka.

0 kommentarer: