Halv åtta hos mig

Idag kan jag tipsa om ett av mina favis tv-program som börjar sin andra säsong ikväll. Det heter "Halv åtta hos mig" och går på TV4 kl halv åtta (svårt att missa) måndag-torsdag. Varje vecka är det 4 nya personer som bjuder varandra på middag hemma hos sig själva. Varje kväll får de betygsätta kvällens värd och dennes kokkonster och den som på torsdagen visar sig ha fått högst poäng vinner. Förra säsongen vann man 15 000kr som "veckans kock", men nu står det "fina priser", så vi får väl se ikväll vad det är.

Detta är ett program som jag jättegärna skulle vilja vara med i själv, men har flera dåliga ursäkter till varför jag inte kan just nu. Jag försökte övertala min svåger Tobbe att anmäla sig, men jag vet inte om han gjorde det. Han skulle lätt kunna bli veckans kock. Inte nog med att han är superduktig på att laga mat, men han har verkligen den rätta utåtriktade, sympatiska personligheten som gör honom till den perfekta värden. (Tobbe man kan fortfarande anmäla sig fram till 15 februari på recept.nu)

Missa alltså inte "Halv åtta hos mig" på TV4 halv åtta!

0 kommentarer: