Den stora dagen...

..är imorgon! 5 år! Det är stort. Idag har desperata mamman gått gång upp och gång ned på ToysR'Us med hoppet sjunkande. Visst finns det saker att köpa, men inget som känns rätt. Alla bra uppslag jag hade gav jag bort till släkten som ringt och mailat och undrat vad han önskat sig. För trots att detta är en så stor dag har han inte lyckats klämma ur sig några vidare värst seriösa önskningar, utan mest 'får jag köpa en sån??!' om allt som visas i Cartoon Networks reklampauser. Så han har önskat sig allt från små rosa "Pony in my pocket" till saker han inte ens kan uttala, men inget vettigt.
"-Men hur svårt kan det vara att shoppa till en 5 åring?", tänkte jag, "De vill ju ha allt!"

Efter 2 timmars planlöst irrande i butiken med en tom kundvagn insåg jag att det snart var dags att hämta på dagis och det blev några snabba beslut och sedan mot kassan. I skrivande stund letar därför desperata pappan i sin tur igenom sin egen butik efter passande datorspel eller dvd-filmer att komplimentera med. Vi hade ett tag funderingar på att köpa ett Nintendo DS, men kom fram till att det var för dyrt och avancerat och, med tanke på att det inte är något han önskat själv, även onödigt.

Disney's Bilar är ju den stora favoriten. Och visst hittade jag Bilar-grejor: bilar-gardiner, bilar-lampor, bilar-flipperspel, bilar-kalsonger, bilar-väckarklocka, bilar-suddigum, bilar-bilar, bilar-klistermärken, bilar-utklädningskläder... ja ni fattar. Allt går visst att sälja med mördande reklam, eller om man smäcker på en bild av Blixten McQueen. Jag ska erkänna att jag faktiskt utan att tveka kastade ner 3 par bilar-kalsingar i kundvagnen, men insåg själv att ett flipperspel inte blir Ciarans grej bara för att det är rött och har bilartema.

Men som sagt, jag fick ge upp utan att vara helt nöjd och istället bege oss till dagis, där jag och Maxi möttes av en skenande hjord av ca 30 små, skrikande bakterie- och virushärdar, som varit ute på gården och nu skulle in och äta mellis. Vi fick med oss en hem - den med röd Blixten McQueen-mössa.

0 kommentarer: