Sista minuten besök på bokrean

I lördags fick jag med mig mina två små och gick en promenad till Åhléns där jag köpte mig en bok på sluttampen av bokrean. "Dopfest & namnkalas - Tips, idéer och inspiration" hette boken som jag tittat ut redan i bokreabladet för några veckor sedan. Jag vet inte vilka tips och idéer andra kanske önskar inför en sådan här tillställning, men dessvärre innehöll den inte den sortens tips och idéer jag själv hade behövt. Boken utlovade menyförslag, vilket är mitt största dilemma, och den levererade i form av t ex parmaskinksknyten med färskost, chilimarinerade kycklingspett, aubergine- och tomatgratäng, rosenbröd med hemlagade örtkryddade färskostar och hur låter det med Rosengeraniumsorbet till efterrätt? Mums! Hur gör man allt detta? Ja det framgår inte. Inte ett enda recept finns med i boken, eller ens en hänvisning till var jag skulle kunna finna recepten.
Däremot finns beskrivning och mönster på hur man syr en litten hätta till bebisen... uhmmm... ok.
79kr fattigare får jag åter igen förlita mig på min vän Google för tips, idéer och inspiration.

0 kommentarer: