Vår, vår, vår!!

Ja jag vet, det har varit vår större delen av veckan, men större delen av veckan har jag varit alldeles för trött för att gå ut och upptäcka detta. Igår var jag däremot ute hela dagen och det var inte bara varmt nog att gå utan jacka utan jag såg vårtecken överallt i form av otaliga motorcyklar och både cabbade och ocabbade sportbilar av alla de slag, tussilago, segelflygplan och till och med en luftballong. Det blev en sån överdos att jag till och med nästan kände sommaren runt hörnet och började fantisera om grillning, stranddagar och uteserveringar.

Maximilian och hans tand har hållt oss vakna på nätterna och underbara mormor har därför förbarmat sig över oss och storebror, som till sin enorma förtjusning har fått åka på påsklov dit så vi kan få lite vila och några fler lådor packade. Han är så rolig. Han satt i bilen igår och sa "-Mamma, jag ska stanna hos mormor i sextio dagar!". Jag sa:"-60 dagar? Men Ciaran det är ju två månader!". Utan en paus svarar han då "Jaha, då ska jag stanna hos mormor i två månader!"

Igår fick HV däng i Karlstad. Det var sorgligt. Men det är fruktansvärt spännande, för gårdagens match var i stort sett en repris av första matchen fast tvärt om. Vilket betyder att det är en väldigt jämn finalserie och vem som helst kan gå segrande ur striden. Så det är bara att borsta av sig, kavla upp armarna och ta nya tag i morgon hemma i Jönköping.

0 kommentarer: