What can brown do for you?

Det är UPS slogan. Jag tycker de borde ändra den till "What can brown do?". Jag tror nämligen inte att läskunnighet är ett krav för att jobba på detta företag. Vad grundar jag detta på? Jo våra stolar som vi köpte på Tradera, som skulle blivit levererade när vi flyttade in, skickades med UPS från England. De skulle levereras den 27/4 och det ska de enligt uppgift ha försökt göra, åtminstone med en av stolarna, men de kom hit och såg att huset var tomt (vi var ju på banken och fick nyckeln) och bestämde sig för att vi måste ha flyttat härifrån. Sedan, trots att både jag och säljaren ringt och bekräftat adressen och lämnat mitt mobilnummer, så skickar de tillbaka försändelsen till England den 5/5. Lite underligt, för just den 5/5 pratade jag med en tjej på UPS kundservice som sa att de skulle göra ett nytt försök att leverera stolen nästa dag och jag var tvungen att hålla mig hemma mellan 9-16 (tur att de kan planera sina rutter så exakt). När jag således hade hållt mig hemma hela dagen och ingen stol dykt upp ringde jag igen och fick veta att stolen var på väg tillbaka till avsändaren och att de faktiskt skickat ett vykort till mig om att jag hade en försändelse som väntade (för de litar uppenbarligen på att posten kan leverera när de själva inte kan). Men då klargjordes också att det faktiskt bara handlade om en stol... så var fanns stol nummer två?
Jo för spänningens skull så hade stol nummer två levererats till en Magnus Johansson i Västervik. ...va? Och vykortet fick jag med posten den 7/5.

Så summa summarum, en stol kom äntligen i går den 13/5. Det var den som har varit tillbaka i England och vänt och idag kom Schenker - inte UPS, med stol nummer två från Västervik.

Jag har bara haft en tidigare erfarenhet av UPS och det var när jag bodde i Kanada och det var samma visa då. Jag skulle få ett paket som de lyckades leverera till nummer 17 istället för nummer 7, som var mitt husnummer. När UPS väl hämtat paketet igen hos mina kära grannar på nummer 17 och levererat det rätt till mig så visade det sig att paketet var öppnat och saker var använda och några saker saknades helt.

Buuu för brown!!

1 kommentarer:

Carola sa...

Nämen, vad är det för företag egentligen! Måste kännas skönt nu när båda stolarna har anlänt!
Kram