Gone fishing

Det var en trött liten fiskare jag fick med mig hem från dagis idag. När jag kom kl 14 hade de inte ens kommit tillbaka än, utan jag och lillebror fick stå på gården och vänta i en kvart innan en skara neongula västar dök upp. Det nappade visst dåligt, i vilket fall hade inte Ciaran fått någon fisk. Men de hade haft roligt och ätit korv ute och sånt.

Dessvärre hade dagis missat att informera oss att det var föräldramöte igår. Eller rättare sagt hade vi missat lappen, som hängde på Ciarans krok. Jag vet inte hur länge den har hängt där, men det kan inte varit många dagar för jag såg ingen lapp innan helgen och denna veckan har de varit ute och lekt både på morgonen och eftermiddagen när vi har kommit så vi har inte varit inne och tittat vid kroken. I vilket fall, föräldramötet handlade om nya uteavdelningen som Ciaran ska börja på i höst. Hade ju varit mycket intressant att gå på. Ja ja.

Märkte att nya dagiset också har svårt att stava och uttala hans namn :-( hoppas de inte är lika trubbiga att rätta till sig som förra. Men vi gillar nya dagiset skarpt. Ciaran trivs som fisken i vattnet och det är ett jättestort och jättefint dagis och de flesta av personalen är väldigt trevliga.

0 kommentarer: