Live long and prosper


Igår var vi på bio och såg Star Trek. Mycket bra film om man frågar mig, som är en erkänd och officiellt hånad Trekkie. "Helt ok men inget jag skulle rekommendera" enligt min inte lika sci fi-intresserade sambo. Men skit i vad han tycker, filmen var kanon! Den handlar om karaktärerna i orginal serien (Kapten Krik, Spock och gänget) och hur de blev besättningen på USS Enterprise. Jag tror att man som invigd har ett betydligt vassare utbyte av filmen. Man förstår direkt vem alla är när de dyker upp i sina yngre upplagor i form av nya skådespelare och man förstår de underliggande poängen i skämten, som gör att man sitter och skrattar i sin stol medan oinvigde sambon tittar på en som om man vore en mupp och skakar på huvudet. Så för den som inte är hemma i Star Trek så blir det säkert bara en "helt ok" rymdactionfilm men jag ger den :-) :-) :-) :-) fyra självklara smileys. Den får ett litet avdrag för att jag håller med Carsten en gnutta om att de kunde ha slagit på lite större med special effekterna.
Under tiden var Maximilian i trygga händer hos sina gudföräldrar. Första gången vi officiellt lämnat bort honom och det hade gått förhållandevis bra. Inte helt utan tårar, men utan bestående men ;-).

0 kommentarer: