Försäkringsdjungeln

För någon månad sedan pajade ju min lilla bil och fick bärgas till verkstad. Bärgningen gick på 1730kr och min självrisk var 1500kr. I samma veva kom ett brev att det är dags att förnya försäkringen och att de hade höjt premien. Av en slump ringde ett annat bolag till Carsten angående en försäkring han har med dem, och han kom på att fråga vad jag skulle kunna få för premie hos dem. Visade sig att genom att strunta att utnyttja försäkringen för bärgningen (jag hade ju ändå bara fått tillbaka 230kr) och istället byta bolag tjänar jag i runda slängar 2000kr på ett år!! 195 kr i månaden - och får bättre vilkor, lägre eller samma självrisker och de slängde med viltskadeskydd och hyrbil som inte ingår i min gamla försäkring. När jag ringde till mitt gamla försäkringsbolag och sa att jag inte vill förnya försäkringen frågade de naturligtvis vad jag hade fått för annat erbjudande, och när jag sa vad skillnaden var i premie sa killen bara 'Oj... ja men då avslutar jag din försäkring då så får du hem ett brev med en bekräftelse'.

0 kommentarer: