Konsten att sticka sig själv i fingret

Jag var på diabeteskliniken idag. Jag fick lite kostråd och en blodsockermätare som jag ska använda och kolla mitt blodsocker före och efter varje måltid och innan jag går och lägger mig (7 gånger per dag, men bara varannan dag). Som Carsten sa - man har någon slags inbyggd spärr mot att sticka sig själv i fingret! Men idag har jag tagit blodsockret flera gånger för att vänja mig vid att göra det, och hittills har jag haft 5.2 som lägst och 8.2 som högst (men det var mindre än en timme efter att jag hade ätit). Jag hade 9.9 och 10.0 efter glukosbelastningen förra veckan. Jag har alltså inte graviditetsdiabetes men lite för högt blodsocker. De tog också blod där, som de ska göra ett test där de får fram hur blodsockret har varit ett antal veckor bakåt i tiden och jag fick tid igen nästa onsdag för att träffa diabetesläkaren och gå igenom mina resultat från mätningarna jag gör hemma.

Imorgon är det cervixmätning och ny bakterieodling - jag hoppas de små kräken är borta nu med senaste antibiotikakuren.

0 kommentarer: