Man blir ju mörkrädd för mindre!

Läste i Sydsvenskan i morse om en 2 åring som blivit lämnad ensam kvar på en lekplats när dagisgruppen gick tillbaka till dagis!! Som tur var fanns det en kvinna i parken som uppmärksammade barnet, kontaktade förskolan och en kvart senare kom de tillbaka och hämtade ungen!!! Som om detta inte är illa nog så informerades inte varken rektorn eller föräldrarna!

Vad vet man egentligen om vad som händer på dagis? Jag har klagat på att jag får för lite information från Ciarans dagis angående saker som jag tycker borde vara naturlig kommunikation mellan dagis och föräldrarna. Varje dag frågar jag min 4åring vad han har ätit på dagis och han svarar i stort sett alltid 'spaghetti och köttbullar och korv och ketchup och köttfärssås...' - alltså han minns inte vad han åt vid klockan 12. En simpel matsedel hade ju underlättat när man själv ska planera kvällsmaten.

Men det är långt från att inte informera föräldrarna vad deras barn har ätit till lunch till att inte nämna att man 'glömde' deras tvååring ensam i en kommunal park!

0 kommentarer: