Socker och järn

Nu är jag tillbaka från min glukosbelastning. Det gick inte bra. Jag ligger precis på gränsen till graviditetsdiabetes och har fått en remiss till diabeteskliniken. Jag får räta upp min kost, inte äta något mer godis eller dricka läsk och saft och troligen kommer jag få kolla mitt blodsockervärde själv varje dag. Jag fick köpa ett litet häfte med information om graviditetsdiabetes för 30 spänn.

Blodvärdet hade också gått ner, från 105 till 100 trots att jag ökat järnet sedan sist. Nu får jag ta 2 niferex, 30ml blutsaft och en folsyra varje dag till nästa gång, så får jag åter igen hoppas det hjälper.

SF-måttet (magen) var perfekt däremot - 28 cm, så magen ligger precis på mitten kurvan, och bebisens hjärtljud var 135 och blodtrycket var också bra. Jag är 29+1 idag.

När jag kom hem upptäckte jag att barnmorskan glömde att lägga tillbaka min kopia av journalen i min mapp, som jag behöver på Spec. MVC nästa vecka :( . (Var bara tvungen att gnälla lite på slutet. Jag kan inte hjälpa att bli superdeppig över diabetes och järnet)

0 kommentarer: