Min hjärna

Min hjärna har helt plötsligt slutat att registrera och logga datum på ett logiskt och korrekt sätt. Jag vet inte vad det är, om det är att man går hemma och alla dagar ser likadana ut, eller om det har med graviditetshormoner att göra... eller om jag rent av håller på att bli senil vid 32 års ålder. Huruvida skrev jag pinsamt nog fel datum för Carstens födelsedag när jag skulle skriva in den i vår köksalmanacka.
Jag har också gått i ett par veckor nu och varit helt inne på att det är den 21:a på lördag. När jag gick från dagis idag tänkte jag på att idag måste det ju vara den 20:e och barnbidraget borde ha kommit... visseligen har det kommit, men för att den 20:e är imorgon - lördag. Liknande situationer har uppstått vid flera tillfällen.
Jag hoppas verkligen detta är graviditetsrelaterat och kommer återgå till det normala så snart bebisen är här.

0 kommentarer: