Pust och puh!

Helgen är över och vi har haft en välförtjänt dag av vila idag... ja inte Carsten då, stackarn fick masa sig upp till jobbet som vanligt imorse. Men efter att ha städat hela torsdagen och större delen av fredagen, storhandlat, bakat 4 sorters kakor och 2 sorters tårtor (och fått väl godkänt på Nötstubben - dock inte 'mycket' väl godkänt, så att jag ska ha något att sträva efter nästa år), lagat 4 pajer och åter igen städat halva söndagen inför visningen... så kan jag konstatera att allt, trots gräslig foglossning och megasvullna fötter och fingrar, gick som smort. Kalaset var väldigt lyckat, synd bara att Carstens föräldrar inte kunde komma. Presenten var enormt uppskattad :) och allt smussel och samordnande var definitivt värt reaktionen. Både min och Carstens sida av familjen la ihop och han fick en racing dag på Sturup Raceway, där han själv får köra både en Ferrari och en Porche med en professionell instruktör. Det blir tufft att toppa den presenten nästa år när han fyller 35!

Visningen gick jättebra. Vi hade 9 sällskap som enligt mäklaren alla hade varit positivt inställda och han skulle kontakta allihop idag. Vi har dock inte hört något av mäklaren, så vi antar att inga bud har kommit. Detta var ju bara en 'VIP visning' där mäklarfirman bjuder in folk som tidigare visat intresse för liknande objekt. Nästa söndag är det en 4 timmars öppen visning.

Jag har idag i alla fall orkat med att tvätta en maskin av Maximilians kläder och gå igenom bebiskläderna som syrran skickat med mamma. Jättefina :) och en massa strumpor som är kalas för det hade jag bara köpt 4 par. Dessvärre glömde mamma amningspumpen hemma, så den får jag på söndag istället.

0 kommentarer: