Vagnen!!

Ciaran och jag åkte och hämtade lillebrors vagn på Bussgods vid Svävarterminalen igår. Det var ett helt litet äventyr i sig. Vi tittade på båtarna, både medeltidskoggarna som ligger där, kustbevakningens båtar och jättefärjorna som jag dessvärre inte vet riktigt vart de går men det är säkert Tyskland eller Polen eller nåt. Synd bara att det började regna när vi precis kommit dit.

Vi fick hjälp av en trevlig gubbe på Bussgods och lyckades få in båda de stora lådorna i min lilla Megane. Ciaran gillade lillebrors vagn, men roligast var den tomma kartongen han fick att leka med i sitt rum. Den blev en racerbil och när han skulle gå och lägga sig igår kväll ville han sova i lådan :). Jag lyckades övertala honom att sova i sängen istället.

Vagnen är jättefin. Riktigt snygg faktiskt och den känns stabil och bra kvalité. Det är ju ingen billig vagn egentligen, den kan nog betraktas som medeldyr (5900kr nypris för bara vagnen) jag fick den ju bara till ett löjligt lågt pris. Det är lite smuts på suffletten, den har ju varit ett skylt-ex i en barnvagnsaffär, men det går nog att tvätta och i övrigt är den ju i nyskick och aldrig använd. De små hjulen fram är svängbara så den verkar vara lättstyrd (på ekparkett åtminstone ;) ), men det är hårdplast hjul. Fördelen är ju att man inte får punktering men komforten är nog lite bättre med gummihjul. Ciarans vagn hade också hårdplast hjul, så jag kan leva med det.
Enda missen är att syskon stå-brädan jag köpte i Ullared inte passar :(. Det är ett par cm för brett mellan krokarna som man hakar i vagnen. Jag hoppas det kanske går att bända till dem lite så att de passar (krokarna på stå-brädan alltså - jag bänder inget på den fina vagnen!).

Skötväskan som man fick med på köpet (800kr värde) är väl ok men inte optimal. Jag hade aldrig valt den om jag skulle köpt den separat. Den är väldigt stor och känns otymplig innan jag ens stoppat ner några grejer i den. Den är fyrkantig och ser lite ut som en laptopväska. Funkar nog bättre som pappas skötväska än till lilla mig. Men den var ju som sagt i stort sett gratis så den får väl duga tills jag hittat något bättre.

Men vagnen får 4 **** av 5 i betyg. Jag är helnöjd och tycker jag gjort ett extremt bra köp, men den saknar vändbart handtag som jag ville haft egentligen, och jag är lite osäker på om inte gummihjul varit lite bättre... och Ciarans vagn hade mugghållare, men det är kanske att begära förmycket ;).

0 kommentarer: