Ringde till förlossningen igår

Inte för att det var kris, men för att jag ville kolla med dem vad de ansåg. Barnmorskan på spec. MVC ringde ju tillsist tillbaka och dessvärre kommer de inte kunna ge mig ett datum för att ta bort cerklaget förrän kanske tidigast 8:e oktober - alltså 8:e får jag veta när de tänker ta cerklaget, vilket nog blir runt den 15:e men som sagt hon kunde inte säga mer exakt. Jag förklarade för henne hur mina sammandragningar beter sig och hon sa att om det blev värre så skulle jag ringa förlossningen. Hon sa att det är helt vanliga förvärkar, som kommer och avstannar, men problemet är ju att man vet aldrig när de bestämmer sig för att inte avstanna utan fortsätta och bli till riktiga förlossningsvärkar - och då vill man ju hinna klippa cerklaget.

Så därför ringde jag förlossningen igår. Jag hade inte riktigt lika jobbiga sammandragningar som kvällen innan, men för att vara på säkra sidan och höra vad de tyckte. De tyckte jag skulle komma in på en extra kontroll, så jag sa att jag kommer under dagen idag (hon blev nog lite paff att jag inte ville komma på studs).

Jag ska till vanliga barnmorskan kl 11 också. Carsten kan inte följa med idag för han har besök av arbetsmiljöverket för någon rutinkontroll. De struntar i om man har förvärkar.

4 kommentarer:

Carola sa...

Hej på dig!
Det var ju bra att du ringde till förlossningen, och att du får komma dit för en koll. Men varför fick du inte en tid för borttagning, när du fick den dit-satt?

Rebecca sa...

Nja de har ju sagt hela tiden att cerklaget ska tas bort i vecka 37, men något exakt datum har jag ju inte fått, och de säger ju att det är för att de inte har läkarens schema ännu.

Carola sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Carola sa...

Hej igen!
Då tycker jag att läkaren får anpassa sig efter sina patienter. Där finns väl andra läkare som i så fall kan utföra det och har sitt schema klart!