Var inne och kollade igår

Jag var först hos barnmorskan och hon rekommenderade också att jag skulle åka in. Så jag tog en snabb lunch i mellan (eftersom man aldrig vet hur länge man får vänta på sjukhuset) och åkte till förlossningen. Jag fick först ett CTG som mäter sammandragningar och bebisens hjärtljud under ca 1 timme, och sedan fick jag vänta i ytterligare en och en halv timme innan 2 läkare kom in och klämde lite på magen och ställde lite frågor. De var vanliga underläkare och sa att de behövde rådfråga en överläkare ang cerklaget, så jag fick vänta lite till och sedan kom de tillbaka med några bricanyl tabletter och sa att det var inget att oroa sig för men att jag skulle ta det väldigt lugnt, inte göra någonting i stort sett och om riktiga förlossningsvärkar satte igång ska jag komma direkt så de kan klippa cerklaget. Jag fick med mig bricanyltabletterna hem och det var det hela.

Jag känner mig i stort sett likadan idag som igår. Ingen större förändring, så det är väl bara att ta det lugnt och vänta.

Hos barnmorskan gick det också bra. Maxi ligger med huvudet neråt men det går att röra på honom så han är inte fixerad. SF-måttet var 31cm vilket är lite under medelkurvan denna gång, men det är inte helt ovanligt sa barnmorskan, eftersom bebisen sjunker längre ner i magen. Mitt Hb (järn) hade också gått uppåt till 116, personligt rekord!

Så jag får väl vara nöjd med att allt är ok, och idag ligger jag på sofflocket och försöker ta det lugnt.

0 kommentarer: