Det bloggas dåligt

Denna veckan har det bara inte blivit av. Jag är superdunderförkyld och Maxi är lite gnälligare än vanligt på nätterna och vill amma varje timme, så dagtid är man inte så himla pigg. Men annars är allt bra. Maxi växer så det knakar, Ciaran övar inför lucia på dagis och ska vara pepparkaksgubbe i år och Carsten jobbar och jobbar nu inför julen. Själv gör jag inte allt för mycket nu när jag är så förkyld, men har för avsikt att fylla mina mammalediga dagar med en massa bloggande och annat skrivande.

Idag tänkte jag försöka oss ut på stan, eftersom det inte regnar... nähä bara för att jag skrev det och tittade ut så har det precis börjat stänka på fönstren. Ja ja, jag behöver ge mig ut lite ändå. Bland annat behöver jag köpa ett regnskydd till vagnen, för det som hör till är värdelöst och bara blåser av. Och själv behöver jag en regnkappa och stövlar, för hittills har regn varit mer regel än undantag när Maxi och jag ska gå och hämta Ciaran på dagis på eftermiddagarna.

0 kommentarer: