Det snöar i Skåne

Ja det finns visst något gammalt uttryck som lyder "det snöar i Skåne", som är ett lite diskret sätt att påtala för någon att kanten på underkjolen (som då troligen var vit) syns nedanför kjolkanten. Men idag handlar det om riktig snö i Skåne! Kors i taket! Här, mitt i Malmö, har vi säkert ett par centimeter av julstämningsful snö som ännu är vit, och det har allt mellan singlat och vräkt ner hela dagen.

Ciaran var hemma från dagis idag så jag och knattarna tog en promenad i det vita och gick till BVC och fick ny statistik på båda pojkarna. Maximilian väger imponerande 4005 g (nästan exakt 1 kg på nästan exakt 4 veckor) och har vuxit på längden också till 51.5 cm. Ciaran vägde 16 kg jämnt och är hela 106 cm lång.

Ikväll blir det tacos och familjemys och imorgon ska Carsten iväg på värsta brakjulfesten i sannaste Elgiganten anda, och då ska jag poppa mig lite popcorn och titta på tjejfilm på stora hemmabioduken. På söndag ska jag och knattarna till farmor och baka pepparkakor och lussebullar med fastrarna och kusinerna, så att pappa får lugn och ro hemma ;-).

0 kommentarer: