Den grannaste granen i stan

Vi debatterade länge om vi skulle ge oss ut och köpa en riktig gran i år. Det ska ju vara en riktig gran egentligen, men bor man 4 trappor upp utan hiss så är riktig gran inte så himla praktiskt. Upp går väl kanske an, men den ska ju ut också. Så det blev att vi grävde fram plastisen ur källarförrådet i år igen. Kanske nästa år när vi bor bättre.

Vi hade i vilket fall väldigt trevligt Ciaran och jag, när vi "klädde ut granen", som Ciaran sa. Pappa och Maximilian tittade på, fotade och serverade glögg.

Maximilian var inte på bästa humör igår igen. Han hade ont i magen verkade det som, och jag misstänker att det är risgrynsgröt som inte sitter så väl med honom. Det är det jag tror är den gemensamma nämnaren under de dagar han varit sådan. Så ingen mer tomtegröt för mamma.

Han somnade till sist någon gång runt midnatt och då fick mamma äntligen tid att slå in paket. Kom väl i säng runt 2:30 snåret och klockan ringde 7:25 - ny dag och nya saker som måste göras. Idag ska jag inhandla de sista julklapparna och maten vi ska ha med oss imorgon.




1 kommentarer:

Carola sa...

Ja, den blev verkligen fin, jag och Victoria fick ju äran att se den tidigare idag, med paketerna under och allt :) och Ciaran visade och berättade! Synd bara att vi inte kunde stanna, men var och en skulle ju på sitt. Det är ju så, timmarna innan jul!