Paketinslagning, julstädning och sammarbetssvårigheter

Ja det lackar mot jul, som det heter och här gör julstöket skäl för sitt namn. Jag har julstädat i två dagar med varierat resultat. Igår var pappa hemma och höll styr på knattarna så jag lyckades avverka nästan halva min to-do lista, men idag har jag och mina älskade söner stött på vissa sammarbetssvårigheter. Den store killen vill inte städa sitt rum för det är trååååååååååååkiiiiigt!! Och den lille förstår inte alls vad det ska vara bra för att sitta själv i sin babysitter eller ligga på lekmattan. Vad då multitasking? Kan inte mamma slå in paket och hålla i en bebis samtidigt? Så jag har fått överge min to-do lista och i stället har jag och Maximilian dansat till Dean Martins "Let it snow", Werner & Werners "Vår julskinka har rymt" och andra trevliga jullåtar.

Men julen kommer ju tyvärr antingen jag försöker ignorera den eller inte.

0 kommentarer: