Hemma igen

Nu är jag och Maximilian hemma igen efter vår julturné i hemtrakterna - mina alltså, Maxi är ju infödd skåning. Ciaran fick vi inte med oss hem, han ska fira nyår med mormor har han själv bestämt. Och vem kan säga nej till en så här söt rally fé?



Vi kom upp till min mormor bara 20 minuter sena i fredags. Jättekul att träffa nästan hela släkten som jag ju ser så sällan. Jag fick träffa min kusin Mattias lilla dotter Nova för första gången, fast hon är stora tjejen på nästan ett halvår. Mest kul var det ändå att träffa syrran och lilla Sigrid som jag inte sett sedan i februari (!).


Min moster Kerstin berättade att hon är en av mina hemliga blogg-läsare :) så - Hej moster Kerstin! Vi hade väldigt trevligt hos mormor och fick massor med god julmat, både vanlig och vegetariska varianter sedan glögg och mys framför brasan.

Och tänka sig - Tomten kom till Småland också!


Han hade, som vanligt vid det här laget, med sig jättefina julklappar, bland annat hemstickat från mormormor (säg det snabbt 6 gånger! ;) det är vad Ciaran alltid kallat min mormor). Alla barnbarnsbarnen fick var sin Pippi Långstrump fiskartröja och raggsockar och vantar.

I lördags var det dags att träffa den andra sidan av släkten när vi var bjudna på fika hos faster Maggie i Hacklarsbo. Både kusin Lisa (som också är en hemlig bloggläsare - Hej Lisa!) och kusin Jin var där med sin lille Hugo.


Maken och tillika Hugos pappa Christoffer har åkt iväg till Afganistan i ett helt halvår, så Jin och Hugo bor för det mesta hemma hos mormor och morfar i Hacklarsbo. Det var verkligen roligt att träffa dem. Jag har inte sett dem sedan Hugo var något större än Maximilian. Jag hoppas halvåret går snabbt och pappa snart kommer hem!

På tal om pappor så var det nästa anhalt på turnén; söndagslunch hemma hos min pappa. Knattarna fick mer julklappar och vi var en huttrande sväng i lekparken för att barnen skulle få lite D-vitamin i form av solljus.

Det har varit en intensiv men rolig helg och det har varit så kul att få umgås med Tina, Tobbe och Sigrid. Sigrid är verkligen en liten trollunge och hon är så slående lik syrran när hon var liten.


Till sist styrde vi kosan söder ut mot Malmö och hem till vår egen efterlängtade pappa som haft gräsligt tråkigt och längtat efter oss hela helgen också.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vad kul att få en hälsning så här på din blogg.
Vistelsen i Malmö blev hektisk så vi hann tyvärr inte med något besök hos er, vi får försöka ta det en annan gång. Musikalen var väldigt bra, se den om ni inte redan har gjort det.
Kram!