Tidsfördriv i mellandagarna

Bio hör ju mellandagarna till. Oftast har ju riktiga storfilmer premiär på juldagen. Men i år blir det lite svårt för mig att gå på bio med Maximilian (lika uppskattat som en mobiltelefon i biomörkret skulle jag tro, men det finns ju "barnvagnsbio"). Ciaran däremot, var på sitt livs första biobesök igår med mormor. Han var så exalterad när jag ringde i går morse, och när jag berättade att de har popcorn på bion var han genast tvungen att vidarebefodra denna nyhet till mormor.

De gick och såg "Mamma Mu och Kråkan", som visseligen inte är en av julens storfilmer. Den har ju gått sedan augusti tror jag, men var visst väldigt bra tyckte Ciaran. Vi var ju tvungna att ringa igen igår kväll och höra hur det gått och min mamma sa att det hade gått jättebra. Han hade fått köpa popcorn och fått en legobil på köpet. Sedan hade han suttit stilla genom hela filmen och bara krypt upp i mormors knä när Kråkan beklagade sig att han inte hade en endaste vän i hela världen och Mamma Mu svarade att 'Du har ju mig', men Kråkan vill ju inte vara vän med en gammal ko. :)

Något annat som hör mellandagarna till är ju rean. Carsten och jag och Maximilian tog en tur ner till Triangeln häromkvällen och jag fyndade en vit skjorta på MQ och en t-shirt på Åhléns. Carsten gjorde det största fyndet; ett par jeans på SpiritStore som var nedsatta 50% från 2500kr. Som hittat. (sagt med bara en gnutta sarkasm ;) )

0 kommentarer: