Jag blev 33 igår och har 37 i skor

Inte för att skostorleken har någon betydelse, men jag kom att tänka på ett gammalt barnprogram om farbrorn som inte vill vara stor och det börjar nåt sånt. Nå väl, helgen har varit jättebra. I lördags var det ju alla hjärtans dag och vi firade extra stort då, eftersom min födelsedag var på söndagen. Vi gjorde 3-rätters middag med en tandoori räk- och avocadotoast till förrätt, serranolindad oxfilé med chevréost och timjan, potatisgratäng, ugnsstekta rotfrukter och karljohansås till huvudrätt och Peach melba glass till efterrätt. Sedan dansade vi till gamla soulklassiker i vardagsrummet. Kan knappast bli bättre :-).

Födelsedagen var också jättebra. Jag fick kaffe och frukost på sängen och fick välja min present utifrån teckningar min kära sambo ritat själv. Jag fick således en Sony Handycam!! Vi provfilmade naturligtvis pratglada Maximilian först. Nu kan jag filma och göra DVD-filmer till långväga morföräldrar.
Vid ett-tiden kom Corina, Martin och Minna förbi och vi bjöd på en jättemumsig kladdkaka om jag får säga det själv! Leilas grymt ohälsosamma recept, men jisses vad gott.
Och eftersom jag var födelsedagsbarnet fick jag ju välja middagen - så det blev..... SUSHI!!!! För första gången på över ett år! Oj vad gott det var! Jag beställde en 9 bitars men jag kunde lätt ha smäckt i mig dubbelt så många. Vad jag har längtat! Carsten däremot har inte längtat lika mycket, så han åt kebab från Svalan i stället(Malmös godaste enligt dem som gillar kebab).
Sedan avslutades födelsedagen med film och mys i soffan.

Idag blir det fria aktiviteter. Det snöar lite här i Malmö. På onsdag morgon beger jag och Maximilian oss till Småland och hälsar på mormor och morfar och hoppas på att få med oss storebror hem igen.

0 kommentarer: