Mammaledig - vad då ledig??

Ja det är mycket som ska hinnas med när man 'bara går hemma'. Igår var jag en sväng i Småland och åt lunch med mamma och mormor. Maximilian provade på att sitta själv i en barnstol vid bordet för första gången och det gillade han skarpt. Sedan följde Ciaran med mormor hem på 'sportlov' till på söndag. När de kom fram hade de genast varit ute och köpt skidor, så nu ska det åkas! Det blir kul för honom, han har ju klättrat på väggarna här hemma med mig den senaste veckan eftersom han varit förkyld och hängig och fått stanna hemma från dagis.

Själv måste jag vara hemma idag för kl 14 ringer besiktningsmannen från Anticimex (som besiktigat huset) och ska gå över besiktningsprotokollet, och efter det ska vi till banken för att fixa med lånen och handpenningen. Fram tills dess måste här tvättas och städas lite.

I helgen var det kalas för hela slanten! I lördags hade jag och svärmor kombinerat släktkalas för att fira våra födelsedagar. Det var väldigt trevligt och maten blev ok även om min sås blev alldeles för simmig och jag glömde fetaosten till salladen hemma i kylen. Jag fick väldigt fina presenter. Ett par gummistövlar (inte skogsmulle), som jag hade mycket nytta och glädje av igår när jag var i Småland och senare ute och shoppade här i ett snöslaskigt Malmö, och två Star Trek Voyager DVD-boxar :-) som jag tvingade Carsten att titta på i söndagskväll. Jag fick också pengar i en snygg burk.

Kalas blev det också i söndags, åtminstone för Ciaran som var på sitt första 'riktiga' barnkalas. Det hade varit jättekul och de hade bland annat varit i Folkets Park och åkt skridskor. Också en första gång för Ciaran och han tyckte det var svårt, men han hade fått hjälp av Miltons mamma sa han.

Ja jag var ju hos frissan i tisdags och klippte och färgade bort alla mina gråa hår. Maximilian var också med och var väldigt snäll och tålmodig fast det blev tråkigt en stund. Men det var skoj när man fick sitta på mammas knä och titta sig i spegeln. Håret blev jättebra och jag är helnöjd. Nu måste jag bara använda mina födelsedagspengar till en hårfön och en ny plattång så jag kan styla mig lika tjusigt hemma.

Tror bestämt jag glömt uppdatera hur det gick för Maximilian i fredags också. Han fick sina första vaccinationssprutor och var så duktig så. Han vägde 5840gram :-), alltså snart dubblat sin födelsevikt.

0 kommentarer: