Frisk luft och riktiga riddare

Sagt och gjort - jag packade in mina betongbarn i bilen och vi åkte på utflykt till bokskogen idag. Jättemysigt! Vi kom dit och parkerade och tråcklade ner Maximilian i bärselen, sedan letade vi upp en tavla för att välja stig. Ciaran valde blå stig, vilket mamma var väldigt glad för eftersom den var kortast. Den heter också Slottsstigen och gick genom Torups slottspark och runt hela riddarborgen - en riktig riddarborg! Inget larv alltså, här har det verkligen bott riktiga riddare ända tillbaka till 1500-talet. Ciaran tyckte det var enormt häftigt. Vi promenerade och plockade pinnar och letade efter hjortar som dock lös med sin frånvaro (vi vet att de finns, vi såg ett helt gäng sist vi körde förbi med bilen). Trots att det var fint väder så var det inte jättevarmt och det blåste en del, så jag var åter igen tacksam att vi hade valt den korta stigen och att den gick mestadels genom öppen terräng där solen kom åt att lysa. Vi åt medhavda bananer på en bänk och pratade om allt vi ska göra och titta på i sommar istället, när det blir lite varmare.

Notera det gula till vänster om Ciaran. Det är inte skräp, det är krokus! :-)

1 kommentarer:

Carola sa...

Det ser ju riktigt mysigt ut :)
Det har varit fint i rätt så många dagar nu! Jag förstår att du längtar till huset, bara gå ut med kaffekoppen på altanen och bara njuta! Du får hälsa barnen och Carsten från mig. Kram