Game on

Jag hoppas de har lärt sig reglerna i Göteborg inför semifinalerna. Det var ju lite si och så med det i kvarten. Ikväll spelar HV71 hemma mot Frölunda och matchen visas till min fullständiga eufori på kanal 9.

Dock kommer jag få sitta själv och titta för min kära sambo ska över sundet till Köpenhamn på provlyssning av Martin Logan högtalare. Nu snackar vi finsmakare á la öronnördar. Han och en kompis är inbjudna till Martin Logans generalagent i Skandinavien, där de kommer få smutta vin, äta kakor (?) och lyssna på detta märkes utbud av ruskigt dyra högtalare. Jag tycker det var lite charmigt faktiskt, att dansken som ringde och bjöd in dem verkligen sa att de skulle bjuda på vin och kakor. Det måste vara någon dansk sed.

Här, på denna sidan sundet i alla fall, är det väldigt tjusigt vårväder för tredje dagen i rad. Jag funderar på att packa in stadsungarna i bilen och köra ut dem i naturen. Men först ska jag titta på min cerklage-kompis Jonna, som ska vara med på TV nu kl 10 (Malou på 4:an) och prata om sina erfarenheter om cervixinsufficiens, cerklage och sin bebis.

0 kommentarer: