Jag är säkert helt normal

I natt drömde jag att jag, Clint Eastwood och hans livvakt åkte ford mustang-cabriolet med lamborghini dörrar (såna som öppnas uppåt) till ett barnkalas, som hölls av Magnus Samuelsson (världens starkaste man/Let's dance-vinnaren). Jag tyckte dock det var lite pinsamt för jag var ju (förutom Clintan) den enda som inte hade mina barn med mig. Jag hade också köpt en ny mobil som jag tyckte var vrålhäftig. Den var "retrodesign" och när man vek upp den blev den jättestor. Men jag hade förlagt både den och min handväska så jag kunde inte ringa hem och berätta var jag var.

HV71 slog ut Frölunda i 6:e semifinalen igår och spelar första SM-final mot Färjestad hemma i Kinnarps arena på onsdag! Heja HV! Men det är svårt att tippa. HV har haft det betydligt tuffare att ta sig till finalen än Färjestad, som vann serien och har blåst sina motståndare ur vattnet på 4 raka i både kvart och semi. Nu törs jag, utan att vara kaxig, säga att deras motstånd har varit något lättare hittills, varken Brynäs eller Skellefteå har ju kunnat räknats till topplagen denna säsongen. Men likväl ska man inte underskatta varken HV71 eller Färjestad. Det blir förhoppningsvis en jämn och spännande finalserie som avslutas med blåvitgul segeryra.

Igår rensade vi ur och packade nedre delen av stora garderoben och idag fortsätter vi med övre halvan. Man tycker inte man har så mycket grejor förrän allt ska packas i lådor och flyttas. Det är samma visa varje gång oavsett hur mycket man rensade och slängde sist man flyttade, som ju faktiskt inte ens är 2 år sedan.

0 kommentarer: