Uppe med tuppen igen och mer shopping

Ja då sitter man här igen framför bolibompa med sin kaffekopp och två glada och pigga pyjamasbarn. Nu är klockan visserligen redan 9, men vi har varit vakna sedan kl 6. Maxi går nog redan på sommartid, för sista dagarna har han somnat en timme tidigare på kvällen och således också vaknat en timme tidigare. Jag vet inte om det är någon sorts mental spärr, men på något sätt känns ändå kl 07:00 helt ok medan 06:00 är fruktansvärt tidigt. Jag får väl stå ut en vecka till, så hoppas jag att han automatiskt kommer tillbaka till sitt gamla schema.

Igår var vi ute och shoppade. Vi började känna oss lite stressade av att det bara är drygt en månad kvar till vi ska flytta och vi ligger fortfarande bara på planeringsstadiet. Vi skriver listor och diskuterar och planerar, men har inte fått så mycket konkret gjort. När man flyttar från 73 kvm till 152 så behöver man ju onekligen shoppa lite. Efter mycket internetsurfande, fönstershoppande, prisjämförande och beslutsångest slog vi äntligen till på ett matsalsbord med 8 stolar på Mio.

Så här ser bordet ut (det fyrkantiga 150x150)

Och så här ser stolarna ut fast med ekben.

Att hitta ett bord var inte så svårt, men stolarna hade vi mer ångest över. Stolar är löjligt dyra och gräsligt tråkiga. Vi letade med ljus och lykta efter en stol med lite 'wow', men eftersom vi ville ha 8st så var det inte det lättaste att hitta 'wow' till rimligt pris. En stol vi fastnade för kostade 1750kr st, men att pruta på Mio visade sig lönlöst, så den gick bort. Nu är ju bordet i sig lite utöver det vanliga eftersom det är fyrkantigt och kommer ha stolar runt om. Så efter överläggande kom vi fram till att det nog var bättre med en stol med lite lägre profil så att det inte bara blir en massiv mur av stolsryggar mitt i rummet och bordet inte syns. Luft och rymd är bra för chin ;-) och jag tror det kommer bli supersnyggt!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag halkade in här på din sida, vet egentligen inte hur men hur som helst så gillar jag din sida. Ha en trevlig helg
Hälsningar Anna