Beach 2009

Ja nu står sommaren äntligen för dörren på riktigt. Igår hade vi riktig sommarvärme och kvällen avslutades med ett avlägset muller som ju hör sommaren till. Vi håller som bäst på att försöka planera vad vi ska göra under de åtta veckor som Carsten kommer vara pappaledig i sommar. Det är ju mindre än en månad kvar till ledigheten börjar.

Själv önskar jag sol och värme och en snygg solbränna... eller önskar och önskar – “desperat behov” är nog snarare rätt uttryck. Min kära sambo påpekade så gulligt igår att jag ser “sjukt sliten” ut. Haha, ja, det är nog en mild underdrift. Blek och hålögd efter att Maximilian lagt sig till med den fula ovanan att köra mamma ur sängen klockan 6 på morgonen. Sedan, lagom till att mamma fått i sig två koppar kaffe och börjat känna sig som en människa, så somnar ju naturligtvis den lilla räkan om.

Och mina stackars albylbleka ben pryds mindre sexigt av svarta, lila och blågula blåmärken i leopardfläckigt mönster. Tackar bland annat Maximilians bilstol för dem.
Jag upptäckte också att jag på något vis lyckats rita mig själv ganska högt upp på låret med en bläckpenna! Detta är ju också ett ganska tydligt teckan på att jag är i stort behov av framför allt mycket vila på semestern. Jag har inget tydligt minne av att jag har hanterat en bläckpenna i uppenbarligen nästan naket tillstånd (med tanke på streckets placering).

Sneglar därför längtansfullt på restreselistorna efter något som kanske kan passa plånboken och ge en välbehövlig intensivkur i vila, sol och solbränna så man kan se så här pigg, utvilad och brunbränd ut som man gjorde efter en vecka på Kreta 2007.

I övrigt står Skara sommarland och Metallica i Köpenhamn som höjdpunkter på sommarprogrammet.

0 kommentarer: