Välkommen Maximilian!



I helgen var det så äntligen dags för Maximilians välkomst-namngivningsfest. Jag har ju jobbat på denna tillställning sedan i februari när vi köpte huset och jag äntligen hade en 'lokal' att planera runt. Innan dess hade vi åkt runt halva Skåne och avfärdat golfrestauranger och gästgivaregårdar och diverse andra festlokaler som var antingen katastrofalt för dyra eller opassande på något annat sätt. Men som sagt, sedan februari har det handlat om inbjudningar, cermoniskrivning, dukningar, mat, tårta, programblad och allt annat som faktiskt till slut gjorde festen så perfekt som den bara kunde bli. Jag är så löjligt nöjd med allt. Till och med vädret var perfekt.

Så här i efter hand är jag jätteglad att vi tvingades vänta till Maximilian var sju månader, för det märktes att han hade otroligt roligt själv. Han skrattade och spexade med hela släkten och trivdes som fisken i vattnet med att vara i centrum. Jag är också så glad att min syster och hennes lilla familj från Kungliga Hufvudstaden kunde komma till slut, trots att det i sista minuten såg ut som om sjukdom och en opålitlig kamrem skulle sätta käppar i hjulet för dem.

De lika goda som fina kladdkakstårtorna bakade av gudmor Corina på ett recept á la Leila

0 kommentarer: