Obligatoriskt melodifestivalen-inlägg

Jag kan ju inte vara sämre än alla andra och inte kommentera melodifestivalen på min blogg. Total utklassning av Norge, men jag måste erkänna att jag tyckte inte det var lika roligt som när Finland utklassade med Lordi. Kan bero på att jag, trots att jag inte har något emot Norge, ändå hade Island och Estland som personliga favoriter. Jag tycker båda dessa länders bidrag var grymt underskattade i jämförelse med Norge. Island kom ju förvisso tvåa, men det skiljde 181 poäng. Men som Carsten poängterade så är det ju tur att inte Island vann för de hade ju aldrig haft råd att arrangera spektaklet nästa år.
Sverige fick 33 poäng och kom på 21:a plats av 25. Ingen överraskning. Malena må vara både charmig och imponerande, men låten var verkligen inte bra.

0 kommentarer: