Weekend update

Hej vad det går undan, så var det måndag igen. Förra veckan gick supersnabbt, trots att vi var ensamma hemma i två dagar medan Carsten var på ledarskapsutbildning i Norge och botade sin höjdrädsla. Hela kursen verkar ha tagit plats 5-12 meter upp i luften på diverse balansredskap. Syftet var att coacha varandra till att utföra saker man aldrig skulle drömma om att göra i vanliga fall, som gå på lina 12 meter upp i luften sedan och kasta sig ut i en linbana ner till marken. Hua! Jag hade dött, ingen coaching i världen hade fått mig att göra det han berättade att de hade gjort. Men jag är grymt imponerad.

Under tiden som pappa lekte Tarzan i norska storskogen roade sig jag och knattarna med diverse förberedelser inför Maxis stundande fest. Och så började ju Ciaran på dagis. I dag var första dagen på inskolningen och det gick jättebra. Maxi sjöng med i alla sångerna på samlingen och Ciaran hittade Elias som bor i grannhuset och så var isen bruten och mammas närvaro totalt överflödig. Jag och Maxi ska dock med igen imorgon, men på onsdag ska Ciaran få gå själv. Nya dagiset verkar kalasbra. Utegården är enorm och jag tappade bort Ciaran flera gånger i vimlet. Jag pratade med Bengt, som är en av dem som ska hålla i uteavdelningen som Ciaran ska börja på i höst och det verkar kalasbra. De ska bygga kojor och gå i skogen och sånt som aktiva pojkar i 5-6 års åldern tycker om.

Maximilian hade lite feber igår, 38,8 som mest och var lite hängig, men än så länge idag har han hållt sig under febergränsen. Hoppas det bara var nåt tillfälligt för han har inga andra sjukdomssymptom.

Nu ska vi strax ge oss ut på en runda ärenden, sen hoppas jag kunna måla klart Ciarans rum idag så han kan flytta tillbaka dit.

0 kommentarer: