Bad hairday!

Fy vilket läskigt väder! Vi vaknade till regn och rusk och riktig snålblåst. Idag blir en innedag för mig och knattarna. 66% av oss har fortfarande pyjamas på sig. Bara Carsten tog mod till sig och gav sig beundransvärt ut i eländet och for iväg till jobbet.



Igår provade vi en kladdig kur salicylsyrevaselin mot Maxis mjölkskorv. Idag kan man snacka om bad hairday! Mjölkskorven är ju borta, men vaselinet sitter som berget i håret på honom. Jag schamponerade hans hår 5 gånger igår och det blev inte ens lite bättre. Idag provade jag att försiktigt tvätta håret med lite Yes diskmedel och det blev någorlunda bättre, men långt ifrån bra. Nu rekommenderar jag ju inte att tvätta bebisars hår med diskmedel, men i desperata situationer får man ta till desperata åtgärder. Nu sover han förmiddag och verkar i alla fall inte tagit nån skada av varken vaselinkuren eller diskmedlet, och Ciaran och jag ska passa på att spela en omgång Candyland.

0 kommentarer: