Gäsp!

Min älskade yngste son väckte mamma med ett stort "MAAMMAAA! MAM MA MAAM MAA!" strax innan 7 i morse. Pigg som en lärka, mört eller vad du vill. Det var bara att masa sig upp. Korkat nog hade jag och Carsten gjort ett tappert men misslyckat försök att se Stanley Cup-finalen i natt. Vi gav upp en bit in i första perioden och beslöt att istället undvika text-tv och nyhetssajter fram till kl 11 idag då matchen visas i repris. None the less så satt vi ju uppe till klockan var efter 2 och det straffar sig med råge nu.

Men åter till "MAAMMAAA! MAM MA MAAM MAA!". Tidigare var det ju nästan enbart "pappaaa paba pappaaa" och en del annat löst babbel men sedan igår är det lika mycket "mamma ma maam maa" och ibland även "maamma pappbaa". Det är extremt spännande men trots att jag är otroligt stolt och lycklig att han äntligen säger maamma så var hans andra ord faktiskt: "-PAJAS"!! Jag skojar inte!! Han upprepade ordet "pajas" klockrent två gånger när jag stod och jollrade "Är du en pajas? Ja du är allt en liten pajas", som en komplett knäppgök på Ica Maxi i början av veckan. Jag slet upp telefonen och försökte spela in det, men då sa han det ju inte mer.

0 kommentarer: