Min trädgård!

Ja, jag har ju en trädgård! Som jag har längtat efter en trädgård. Jag var 2006 på gigantisk trädgårdsmässa i Älvsjö med min mor, mormor och syster som alla tre har prunkande trädgårdar, medan jag själv bara hade en torftig liten balkong och redan då längtade jag efter en trädgård. Nu har jag en alldeles egen! Men min trädgård är inte kuperad, lummig och prunkande som mammas, mormors och syrrans, den är en stor platt gräsmatta och en stenöken. Lite att jobba med alltså.

Så idag har jag och knattarna varit på mitt nya favoritställe Vellingeblomman och shoppat med stora plånboken. Till vår stenöken på framsidan köpte jag en clematis och en tjusig obelisk, 3 buxbom bollar och ett litet japanskt träd som jag inte minns vad det hette. Lite nya ett åriga blommor till krukan som står där ute blev det också. Till baksidan blev det också clematis, två stycken olika sorter, en zinkbalja som ska fyllas med en drös olika kryddor, tomatplanta med en cementkruka till och en väldigt snygg oljelampa. En vattenkanna också :-). Puh! Det tog ett par timmar att gå runt affären och vi tog en glasspaus i trädgårdscaféet och tittade på guldfiskarna i trädgårdsdammavdelningen när Ciaran höll på att gå åt av låååångtråååkighet ;-).

Glasspaus i trädgårdscaféet

Någonstans bland alla blommor i min proppfulla vagn ligger en utslagen Maximilian och sover

Och medan vi roade oss bland blommor och blad var Carsten och la sista färgen på fenixfågeltatueringen, som efter sammanlagt 13 timmar äntligen är klar och jättecool. Bild kommer senare.

0 kommentarer: