Perfekt jobb för mig!

Jag har börjat prenumerera på en tjänst genom CareerBuilder.se där de skickar mig jobbrekommendationer utefter min profil där jag har lagt in vad jag har för erfarenhet och vilket sorts jobb jag vill ha när min mammaledighet är slut. Det är tre saker som gör just den här tjänsten så himla fiffig. Nr 1 är att de samlar in jobb från en massa olika ställen (annars skickar ju t ex Poolia också mig jobbrekommendationer i mellan åt) och nr 2 att de graderar jobben på en 5 stjärnig skala hur bra de passar min profil. Nr 3 är också att det står om jobbet har många eller få sökande.

Men ibland undrar jag lite hur de tänker. De tycker t ex att jag har "bra matchning" för ett jobb som "Finsktalande kundtjänstmedarbetare" och det är klart att kundtjänst har jag ju i bagaget men min finska känns lite knackig. Men idag hittade de verkligen jackpot! Överst på listan fanns ett jobb där de utropar "Perfekt matchning"!

Elmontörer
Uniflex - Malmö, Skåne (Genomsnittligt antal sökande) (Perfekt matchning) Publicerat: 2009-06-18

Beskrivning:
Vi på Uniflex är nu på jakt efter elmontörer för arbete i tågvagnar. Du ska ha gymnasial utbildning inom el samt erfarenhet av el-montering, elektronik, el- kabeldragning eller elskåpsmontering. Att du har goda kunskaper i att läsa el-shema, märka och dra kablar och även felsökning är ett krav.


Urvalet sker löpande så sök tjänsten nu! Krav på person: Det är ett krav att du har gymnasie- eller högskolekompetens eller är utbildad elektriker, installationselektriker eller styr- och reglertekniker.

Du förstår instruktioner på Svenska och behärskar språket i tal och skrift.
Du har lätt för att kommunicera samtidigt som du trivs med att arbeta både i team och självständigt. Tidigare erfarenhet från restaurering av tåg är mycket meriterande.


Som person vill vi att du är:
Självständig och initiativrik
Noggrann och ansvarsfull samtidigt som du utför ett högt kvalitativt arbete.
Ej ha problem med trånga utrymmen eller ha problem med knä/ rygg.
Inte är allergisk eller ha problem med damm och smuts.
Då urval kommer att ske löpande ber vi dig att skicka in din ansökan omgående!


Jaha?! Jag vet inte riktigt vad de baserar denna perfekta matchning på, min långa erfarenhet av tågrestaurering eller att jag söker jobb i speciellt smutsiga, trånga utrymmen? Jag tror dessvärre att det enda som stämmer in på mig i denna annons är att jag förstår instruktioner på Svenska och behärskar språket i tal och skrift.

Tur att jag har många mammadagar kvar. Jakten på det perfekta jobbet går vidare.

0 kommentarer: