Mors dag

Igår var det mors dag. Själv hade jag bara önskat mig en sak: sömn! Så jag fick sovmorgon till 9:30 och väcktes sedan med kaffe på sängen, teckningar och en uppsättning nya lakan :-) för min sömn.

På eftermiddagen packade vi in oss i bilen och åkte till farmor och farfar där vi också träffade faster Carola och faster Corina med respektive familjer. Det var jätteskönt sommarväder och Ciaran, som vanligtvis är en badkruka, badade i farmor och farfars pool till han var blå och skakade som ett asplöv och även då fick jag muta honom med fika och rabarberpaj för att han skulle komma upp. Maximilian provade på att gunga för första gången och tyckte det var riktigt skoj.

Idag ska jag gå lite på stan med Corina och Cornelia. Corina har ju slutat jobba nu, i väntan på bebisen. Jag behöver shoppa lite sommarkläder till Maximilian bland annat. Enligt prognosen ska det bli 26 grader idag!!

0 kommentarer: