Mycket mysko

Detta hände ibland även när vi bodde inne i stan, men då reagerade men inte lika mycket på det som jag gjorde idag. Det ringde nyss på vår hemtelefon och när jag svarade stod någon och ropade "Hallå! Kan du släppa in mig, jag har glömt nyckeln?". Haha! Ja, någonstans finns det alltså en porttelefon som ringer fel! Jag förklarade för mannen på gatan att jag bor i en villa :-D och inte alls i huset som han stod utanför och försökte komma in i!

När det hände på gamla adressen funderade man inte så mycket på det. Jag antog liksom att det måste vara en fastighet i närheten där det blivit lite fel, men nu kom jag att tänka på att detta kan ju vara vilken port som helst i hela Sverige egentligen. Nästa gång någon "ringer på" ska jag fråga vilken gata de står på och i vilken stad :-).

0 kommentarer: