När värmen går ner där ute går den upp här inne

Maxi la sig till med 39,5 graders feber igår, så han och jag fick snällt stanna hemma från farfars födelsedagskalas och pappa fick åka själv och representera familjen. Jag fick roa mig på lördagskvällen med att äta uppvärmd spaghetti, tvätta och städa och leka lite med min nya fina mobiltelefon. Maxi däckade klockan 19, så han var ju inte mycket till sällskap. Jag ringde till Ciaran och talade om att jag längtar efter honom en sista gång (han kommer ju hem idag!!).

Ja, som sagt idag kommer äntligen Ciaran hem och har med sig mormor, moster Tina, morbror Tobbe och kusin Sigrid - om Maxis feber håller sig nere vill säga. Han hade ingen feber sist jag kollade, men var lite "ljummen" strax under 38 grader tidigare i morse. Och på onsdag bär det av till Köpenhamn och Metallica!!

Ny mobil var det ja! Jag har sålt min själ till Tele2 i ytterligare 24 månader i utbyte mot en superflashig Sony Ericsson w995 med 8 megapixel kamera, inbyggd gps och en massa fina finesser som jag säkert aldrig kommer få användning för. Carsten var allt lite avis. Han köpte ju sig en w715, som jag hade haft ögonen på, för ett par månader sedan och nu har jag köpt en ännu värre värsting mobil. Han sa på vägen hem från Elgiganten att han faktiskt aldrig varit med om att hans flickvän har bättre mobil än han... sedan hintade han flera gånger att vi kunde byta lur med varandra om jag inte var riktigt nöjd ;-). *hehe*


0 kommentarer: