Oväntat besök

Eller ja, lite väntat var det ju när Corina ringde kl 01:45 i natt och sa att det var 3 minuter mellan värkarna. Hon var ju trots allt 3 dagar över beräknat datum. Carsten fick kasta sig i bilen och naturligtvis händer en sån otrolig grej som bara händer när någon håller på att föda barn - det stod en polisbil mitt i vägen med både blåljus och sirener och han fick inte passera! Jag är fortfarande lite osäker på varför polisen stod där, men de tyckte Carsten verkade suspekt (haha) så han fick lämna sitt körkort och förklara sig innan de släppte igenom honom.
Eftersom det var mitt i natten och Minna sov, så sov Carsten över där och de två kom hem hit efter frukost imorse. Ciaran och Minna har haft full rulle hela dagen. De har lekt både ute och inne, badat i poolen, ätit korv och glass och Minna fick till och med följa med mig och Ciaran på ett läkarbesök.

Lillasyster, som ännu inte hade fått ett namn sist jag pratade med de stolta tvåbarnsföräldrarna, anlände till sist vid 11:31 i förmiddags. Detta vet Minna vid skrivande stund inte om. Mamma och pappa ska få berätta det själva när pappa kommit och hämtat henne. Stor liten tös blev det på över 4200g om jag minns någorlunda rätt (mitt sifferminne är värdelöst) och 51cm lång. SUPERGRATTIS till hela familjen och VÄLKOMMEN småkusinen!

0 kommentarer: